Міністр оборони Піт Гегсет 15 березня поділився детальною інформацією про майбутні удари по Ємену в закритому груповому чаті Signal. У ньому брали участь його дружина, брат і особистий адвокат. Про це повідомляє The New York Times.За словами джерел, інформація, якою Гегсет поділився в чаті Signal, містила розклад польотів винищувачів F/A-18 Hornet, націлених на хуситів у Ємені. Це, по суті, ті самі плани атак, якими він поділився в іншому чаті Signal того ж дня, в якому помилково брав участь редактор The Atlantic.Дружина Гегсета, Дженніфер, колишня продюсерка Fox News, не є працівницею Міністерства оборони, але вона їздила з ним за кордон і зазнавала критики за те, що супроводжувала чоловіка на делікатні зустрічі з іноземними лідерами.Брат Гегсета Філ і Тім Парлаторе, який продовжує виконувати функції його особистого адвоката, працюють у Пентагоні, але незрозуміло, навіщо їм знати про майбутні військові удари, спрямовані на хуситів у Ємені.Чати в SignalНа відміну від чату, до якого був помилково включений журналіст The Atlantic, цей чат був створений Гегсетом. До нього увійшли його дружина і близько дюжини інших людей з його особистого і професійного оточення в січні, до його затвердження на посаду міністра оборони. Він був названий Defense Team Huddle. Міністр використовував свій особистий телефон, а не урядовий, щоб отримати доступ до чату Signal.Чат, розкритий The Atlantic у березні, був створений радником президента Дональда Трампа з національної безпеки Майком Волцем, щоб найвисокопоставленіші посадові особи з національної безпеки могли координувати свої дії.Волц узяв на себе відповідальність за ненавмисне додавання Джеффрі Голдберга, редактора The Atlantic, у чат. Він назвав його "малою групою Houthi PC", щоб виправдати присутність членів "головного комітету" адміністрації, які збираються разом для обговорення найделікатніших і найважливіших питань національної безпеки.Гегсет поділився інформацією про удари по Ємену в чаті "Defense Team Huddle" приблизно в той самий час, коли він розміщував ті самі подробиці в іншій чат-групі Signal, до якої входили високопосадовці США і The Atlantic, повідомили люди, знайомі з чат-групою Гегсета.У чаті також узяли участь двоє старших радників Гегсета – Ден Колдуелл і Дерін Селнік, – яких минулого тижня звинуватили у витоку несанкціонованої інформації та звільнили.Після того як The Atlantic розкрив, що Гегсет використовував групу Signal Волтца для передачі подробиць про удари в міру їхнього нанесення, адміністрація Трампа заявила, що він не ділився "військовими планами" або будь-якою секретною інформацією, що було сприйнято експертами з національної безпеки з величезним скептицизмом.Хоча чат Signal, створений Волцем для високопосадовців, зазнав критики за обмін подробицями військової операції в зашифрованому, але несекретному застосунку, учасники, за винятком Голдберга з The Atlantic, були високопосадовцями з урядовців, які мали підстави відстежувати перебіг атаки.Однак деякі з учасників групового чату, створеного Хегсетом, не були посадовими особами, яким явно була потрібна інформація в режимі реального часу про деталі операції.Скандал у ПентагоніКрім суперечок навколо чату Signal, офіс Гегсета сколихнули раптові звільнення Колдуелла, Селніка і Коліна Керролла, усіх головних радників міністра оборони. Минулого тижня їх випровадили з Пентагону після звинувачень у витоку конфіденційної інформації.Після публікації в The Atlantic повідомлення про перший чат Signal Хегсет та інші високопосадовці адміністрації неодноразово заперечували, що учасники обмінювалися будь-якою секретною інформацією."Ніхто не надсилав текстових повідомлень із планами війни, і це все, що я можу сказати з цього приводу", – сказав Гегсет журналістам.На слуханнях у Сенаті Тулсі Габбард, директорка національної розвідки, повторила твердження Гегсета про те, що ніякої секретної інформації не передавали.Однак інші колишні високопоставлені представники міністерства оборони заявили, що тексти, які описують час запуску і тип використовуваних літаків перед ударом, є секретною інформацією, витік якої до противника може поставити під загрозу життя пілотів.
