На аеродромах Німеччини залишаються десять літаків, що належать російським власникам або контрольованих РФ.
Про це свідчать дані Федерального міністерства транспорту Німеччини.
Ці літаки не можуть залишити країну через санкції: ФРН закрила своє небо для російської авіації 27 лютого, через три дні після початку повномасштабного військового вторгнення Росії до України.
В основному йдеться про невеликі машини: бізнес-джети або літаки, що використовуються для чартерних рейсів. У Лейпцигу знаходяться три Ан-124, у Кельні – Bombardier BD-100-1A10 Challenger 300 та Boeing 737, у Франкфурті-Хані – Boeing 747, у Баден-Бадені – Cessna 750 Citation X, два Embraer ERJ-B3 BD-700-1A10 Global Express XRS. У Мюнхені знаходиться лайнер Airbus A320, який колись орендував російська авіакомпанія – рішення про його подальшу долю має ухвалити власник.
"Оскільки машини підлягають забороні на зліт та політ через режим санкцій ЄС, вони не можуть використовуватися власником і не можуть бути вивезені в інше місце", – пояснили у Мінтрансі ФРН.
При цьому відомство уточнило, що російські літаки можуть отримувати лише базове обслуговування, наприклад, для захисту від несанкціонованого доступу до них. Будь-яке інше техобслуговування заборонено, як і надання запчастин.
13 липня американська газета The Washington Post написала, що російські авіакомпанії досі не повернули понад 400 пасажирських літаків, які взяли в лізинг за кордоном. З 515 лайнерів, які перебували в лізингу на момент введення санкцій проти Росії за війну в Україні, власники змогли отримати лише близько 80. Сума страхових претензій досягла 10 млрд доларів.